انتخاب عینک در کودکان و نوزادان

glass childrenعینک طبی کودکان

در صورتی که کودکتان نیاز به عینک دارد، به معیارهای مختلف برای انتخاب عینک مناسب دقت نمایید.  اجازه دهید که کودک خودش فرم عینکش را انتخاب کند و شما نیز این انتخاب را تحسین و تمجید کنید. این امر موجب افزایش انگیزه ی او در استفاده از عینک خواهد شد. در نظر داشته باشید که کودک از زدن عینکی که دوست ندارد، به بهانه های مختلف خودداری خواهد کرد.

سعی کنید با کودک خود درباره نکات مثبت عینک وی صحبت کنید و پیشاپیش به سایر فرزندان خود توصیه کنید تا از اذیت کردن خواهر یا برادر عینکی خود پرهیز نمایند. برخی کودکان از عینک زدن سر باز می زنند و در برابر عینک زدن مقاومت می کنند. با کودک خود مقابله و تندی نکنید، ولی در برابر واکنش های وی مقاوم باشید. اگر کودک شما عینک را قبول نمی کند،  به صورت مقطعی از ادامه تلاش خود صرف نظر کنید و در فرصت مناسب دیگری آن را تکرار کنید.  هنگام انجام کار‌های لذت ‌بخشی مانند تماشای تلویزیون، رفتن به سینما و یا خواندن کتاب از او بخواهید که عینک بزند.

بهترین عدسی در کودکان

glass children

انتخاب درست عدسی، اولین نکته در تهیه عینک مناسب برای کودکان است. در برخی کشورها استفاده از عدسی‌های پلی کربنات در عینک کودکان زیر 12 سال الزامی است؛  زیرا محکم، کم وزن و نشکن می باشند و همچنین معیارهای کافی ایمنی در شیرخواران فعال را دارا می باشند. عدسی های پلی کربنات به راحتی خراشیده می شوند. شیشه های پلی کربنات در مقابل اشعه ماورابنفش ذاتا مقاوم بوده و با موادی نیز پوشیده شده اند که آ نها را ضد خش کرده اند.

قاب مناسب برای کودکان

glass children  

در خرید عینک مناسب برای کودک خود، به این نکات توجه نمایید:

  1. در قاب های فلزی این امکان وجود دارد که پل بینی انها را در حد دلخواه تنظیم کنیم تا دقیقا روی صورت استقرار مناسبی داشته و به آسانی پایین نیامده و لیز نخورند . پد بینی سیلیکونی از سر خوردن عینک بر روی بینی جلوگیری می کند.
  2. یکی از انواع مناسب دسته عینک، انواعی هستند که لولا های فنری دارند . این لولا ها این امکان را فراهم میکنند که دسته عینک از محل این لولا ها کمی به بیرون حرکت کرده و روی گیجگاه فرد راحت تر وبدون فشار بیش از حد قرار گیرند . دسته هایی که کاملا به پشت گوش کودک برمیگردند ، مانع لیز خوردن و پایین آمدن عینک روی صورت میشوند . این دسته ها که دسته های مدل Comfort Cable Temples نامیده می شوند، برای کودکان یک تا چهار ساله استفاده می شوند.
  3. لولاهای انعطاف پذیر که به راحتی به سمت بیرون خمیده می شوند، برای کودکانی که در حین جابه جا کردن عینک دسته ها را به سمت بیرون می کشند، مناسب است.
  4. استفاده از بند عینک ممکن است در کودکان ضروری باشد، به کار بردن این وسیله به کودک اجازه می دهد تا بدون ایجاد ناراحتی یا ترس از افتادن عینک، غلت بزند یا بازی کند.
  5. در هنگام خرید عینک برای کودک خود سعی کنید شکل قاب با فرم صورت کودک شما مطابقت داشته باشد.

 

جراحیهای چشم