کارگذاری کمرا برای اصلاح پیرچشمی Kamra Corneal Inlay

 Kamera corneal inlayکمرا برای اصلاح پیر چشمی کمرا توسط شرکت AcuFocus تولید می شود و درآوریل سال 2015 موفق به دریافت تائیدیه انجمن دارو و غذای آمریکا FDA  شد. این وسیله در بیش از 50 کشور دنیا وجود دارد. 

کمرا برای برای کاهش یا حذف نیاز به عینک برای دید نزدیک در افراد 45 تا 60 ساله طراحی شده است. این افراد دید خوبی برای دور دارند ؛اما به علت پیر چشمی دید نزدیک خوبی ندارند.

کمرا بسیار کوچک و ظریف است بطوری که قطر آن 3.8 میلیمتر و ضخامت آن 6 میکرون است. رنگ آن مات است و سوراخی به قطر 1.6 میلیمتر در مرکز دارد.

این وسیله به کمک جراحی در مرکز قرنیه و مستقیما در جلوی مردمک چشم کار گذاشته می شود. سوراخ مرکزی کمرا شبیه اثر سوراخ ریز دوربین عمل کرده و دامنه دید را وسعت می بخشد. این مسئله باعث واضح شدن دید نزدیک و در عین حال باقیماندن وضوح دید دور می شود.

به طور معمول کمرا در چشم غیرغالب کارگذاشته می شود. این کار باعث می شود هر دو چشم برای دور دید واضحی داشته باشند و در همان حال چشمی که کمرا دارد برای نزدیک دید خوبی پیدا کند.

عمل کارگذاری کمرا کمتر از 15 دقیقه زمان می برد و و حتی در مطب قابل انجام است.  نیازی به بخیه نیست. زمان بهبودی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما اغلب افراد می توانند طی 24 تا 48 ساعت پس از جراحی به کار و زندگی معمول برگردند. 

فیلم عمل کار گذاری کمرا برای اصلاح پیرچشمی Kamera corneal Inlay video

فیلم جراحی زنده کار گذاری کمرا برای اصلاح پیرچشمی Kamera corneal Inlay video

 

جراحیهای چشم