پف پلک ها

پف پلک ها eyelid puffinessچه عواملی باعث پف زیر چشم شما می شوند؟

شایع ترین علت ایجاد پف زیر چشم افزایش سن است. هر چه پیرتر می شویم ، با پیشرفت سن، اصلی ترین ترکیب بافت همبند در پوست یعنی چربی و کلاژن و همچنین عضلات و سایر اعضای بدن تحلیل می روند. کاهش سطح کلاژن باعث از بین رفتن قابلیت انعطاف پذیری و رنگ پوست و عضلات زیرین بدن می شود. این افتادگی به ویژه در اطراف چشم قابل توجه است زیرا پوست دراین ناحیه بسیار نازک است.
از دیگر عواملی که در ایجاد کیسه های زیر چشم نقش دارد ، احتباس مایعات ، بیماری های مزمن مانند بیماری تیروئید ، عفونت ها ، آلرژی ها ، استرس ، خستگی چشم ، استعمال دخانیات ، کمبود خواب و ویژگی های ارثی صورت است. اگر تورم شدید ، دردناک ، خارش دار ، قرمز یا مداوم شد ، برای تشخیص پزشکی به چشم پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توان پف زیر چشم را از بین برد؟

آیا زیر چشمتان پف ناخوشایند و برجسته دارید؟ آیا از اینکه این برجستگی و پف های زیر چشمتان چهره شما را خسته و پیر نشان می دهید، متنفر هستید؟  اگر بدانید راه هایی وجود دارد که می توانید ظاهر این پف را را بهتر کنید، خوشحال خواهید شد.

علت پف زیر چشم چیست؟

پپف پلک ها eyelid puffinessف های زیر چشم به علت شل شدن پوست ضعیف و افتاده ایجاد می شوند و کیسه ای ایجاد می کنند که بسته های چربی واقع در زیر چشم ها برای پر کردن فضا به پایین می لغزند. مایعات اضافی بین بافتی بدن نیز می توانند در آنجا جمع شوند و باعث می شود فضاهای زیرین حتی پف کرده و متورم تر شوند. سایه ها و تغییر رنگ پوست در زیر چشم باعث برجستگی بیشتر پف چشم می شود.
پف زیر چشم ها در درجه اول یک موضوع زیبایی است و معمولاً بی خطر است. اما گاهی اوقات می توانند نشانه ای از یک بیماری زمینه ای باشند. به علت اینکه در طی شب مایعات در این محفظه ها جمع می شود، پف زیر چشم در صبح بیشتر خود را نشان می دهد.

درمان پف زیر چشم

شناسایی علت اصلی ایجاد کیسه های زیر چشم اولین قدم درمان است. به عنوان مثال ، اگرپف چشم در نتیجه افزایش سن یا در خانواده شما ارثی باشد ، یک عمل زیبایی مانند جراحی پلاستیک ممکن است بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر آنها باشد. اذکر این نکته حائز اهمیت است که جراحی زیبایی چشم که فقط برای بهبود ظاهر انجام می شود، تحت پوشش بیمه درمانی نخواهد بود.

هنگامی که پف زیر چشم در نتیجه مسائل محیطی بهداشتی یا زمینه ای ایجاد می شوند ، برخی از درمان های خانگی ساده و تغییر سبک زندگی  ممکن است به بهبود ظاهر آنها کمک کند. این  کارها عبارتند از:.
  1.     خواب کافی داشته باشید (به طور متوسط ​​8 ساعت در روز).
  2. موقع  خواب زیر سرتان بالاتر باشد تا مایعات اطراف چشم شما جمع نشود.
  3.     از مصرف مایعات قبل از خواب و نمک در طول روز خودداری کنید.
  4.     از پارچه مرطوب و خنک به عنوان کمپرس روی چشمان خود ، ترجیحاً در حالت ایستاده استفاده کنید. همچنین می توان از برش های خیار یا کیسه های چای سرد و مرطوب برای کاهش تورم استفاده کرد.
  5.     با اجتناب از عوامل تحریک کننده و مصرف داروهای تجویز شده یا بدون نسخه پزشک ، علائم آلرژی خود را تحت کنترل داشته باشید.
  6.     برای پوشاندن سایه های تیره زیر چشم از کرم پودر آرایشی استفاده کنید.
  7. یکی از درمان های خانگی محبوب برای کاهش پف زیر چشم ، استفاده از کرم های بواسیر است. (بله واقعا.)
  8. کرم های بواسیر حاوی فنیل افرین است که رگ های خونی را منقبض می کند و می تواند پوست زیر چشم را به طور موقت سفت کند و باعث می شود کیسه های چشم کمتر به چشم بیایند. مراقب باشید کرم وارد چشم شما نشود زیرا باعث تحریک آنها می شود.
  9. اگر سیگاری هستید ، تمام تلاش خود را برای ترک سیگار انجام دهید. اجتناب از سیگار کشیدن نه تنها برای سلامت عمومی و بینایی مفید است، بلکه باعث افزایش سرعت کلاژن سازی پوست می شود. و اگر برای برداشتن کیسه های زیر چشم خود جراحی زیبایی انجام دهید ، اگر سیگار نکشید سریعتر بهبود خواهید یافت.
  10. همچنین سایر روش های درمانی چین و چروک و درمان های پوستی برای سفت شدن پوست زیر چشم و کاهش پف وجود دارد. این لیست شامل لایه بردارهای شیمیایی ، لایه برداری مجدد لیزر و پرکننده های پوستی تزریقی است.

فواید ، عوارض جانبی و خطرات مرتبط با این گزینه ها یا جراحی باید با چشم پزشک ، جراح چشم و جراح پلاستیک در میان گذاشته شود.

جراحی برای پف زیر چشم

اپف پلک ها eyelid puffinessگر برای از بین بردن پف زیر چشم خود برخی یا همه روش های درمانی ذکر شده را امتحان کرده اید و از نتایج راضی نیستید ، ممکن است بخواهید راه حل دائمی تری در نظر بگیرید. جراحی زیبایی پلک که به آن بلفاروپلاستی نیز گفته می شود ، می تواند پوست زیر پلک های پایین را صاف و سفت کند. بلفاروپلاستی همچنین می تواند برای درمان پلک های پف کرده یا افتاده استفاده شود.
بلفاروپلاستی پلک پایین برای پف زیر چشم به طور معمول به صورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی به علاوه تزریق آرام بخش انجام می شود. (در بعضی موارد ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود.)
قبل از جراحی ، جراح قسمت زیر چشم را علامت گذاری می کند تا محل برش ها را مشخص کند. به طور معمول ، برش ها در داخل پلک پایین یا زیر مژه ها ایجاد می شوند. پس از ایجاد برش ها ، جراح قبل از بخیه زدن محل برش ، چربی اضافی و پوست اضافی را از بر می دارد.

فیلم عمل های بلفارپلاستی در مرکز چشم پزشکی دکتر نادری