قطره های اشک مصنوعی


خارش و احساس سوزش ناشی از خشکی چشم می تواند بسیار ناخوشایند باشد. خشکی چشم می تواند در اثر استفاده از کامپیوتر ،  برخی بیماری های خاص پزشکی مثل بیماری های روماتیسمی و محیط های دودزا یا بادی ایجاد شود.

قطره های نرم کننده چشم چیست؟

قطره چشمی نرم کننده - که به آن اشک مصنوعی نیز گفته می شود - برای رفع ناراحتی ناشی از خشکی چشم، رطوبت را به چشم اضافه می کنند.

نحوه تاثیر قطره های اشک مصنوعی چگونه است؟

قطره-های اشک مصنوعی lubricating eye drops artifitial tearsاکثر قطره های چشمی اشک مصنوعی باعث مرطوب شدن چشم ها و بر طرف شدن علائم ناشی از خشکی موقت چشم ها مثل خستگی و قرار گرفتن در هوای خشک می شوند. قطره های اشک مصنوعی با افزودن ترکیباتی که به طور طبیعی در اشک چشم وجود دارند به جبران خشکی چشم کمک می کنند. تکمیل اشک طبیعی با اشک مصنوعی به فیلم اشک کمک می کند تا به طور موثرتری از سطح چشم محافظت کند.

قطره های اشک مصنوعی را می توانید بدون نسخه پزشک از داروخانه ها تهیه کنید. مارک های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما به خاطر داشته باشید که هیچ مارکی برای همه انواع خشکی چشم موثر نیست. شاید لازم باشد چند مارک مختلف را امتحان کنید تا یکی از آنها که برای چشم شما مناسب تر است را پیدا کنید.

برای خشکی شدید چشم ممکن است لازم باشد از پماد یا ژل نرم کننده استفاده کنید. این داروها از قطره های معمولی غلیظ تر هستند و مدت بیشتری در چشم شما می مانند. همچنین ممکن است به طور موقت دید شما را تار کنند، بنابراین بیشتر افراد ترجیح می دهند از آنها درست قبل از خواب استفاده کنند.

آیا قطره های نرم کننده چشم ایمن هستند؟

قطره-های اشک مصنوعی lubricating eye drops artifitial tearsاگر قطره های اشک مصنوعی فاقد ماده نگه دارنده باشند، مادامیکه از آنها استفاده می کنید، بی ضرر هستند. قطره های چشم با مواد نگهدارنده حاوی مواد شیمیایی هستند که برای جلوگیری از رشد باکتری در بطری ها طراحی شده اند. بسیاری از افراد متوجه می شوند که مواد نگهدارنده چشمشان را تحریک می کند ، به خصوص اگر خشکی چشم شدیدتری داشته باشند.  بسیاری از چشم پزشکان توصیه می کنند که بیش از چهار بار در روز از قطره های چشم با مواد نگهدارنده استفاده نکنند.

قطره چشمی بدون مواد نگهدارنده مواد افزودنی کمتری دارند. این داروها معمولاً برای افرادی که خشکی چشم متوسط ​​تا شدید دارند توصیه می شود. این قطره ها اغلب برای کسانی که بیش از چهار بار در روز از اشک مصنوعی استفاده می کنند ، مناسبترند.

اشک های مصنوعی می توانند عوارضی مانند تاری دید داشته باشند. همچنین ممکن است واکنش آلرژیک به دارو وجود داشته باشد. علائم می تواند شامل خارش ، تورم ، مشکلات تنفسی ، احساس سرگیجه یا احساس ناخوشی باشد. اگر علائمی از این دست مشاهده کردید ، استفاده از قطره های چشم را متوقف کنید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

 اگر به دنبال قطره چشمی برای از بین بردن خشکی و قرمزی چشم هستید، مراقب باشید کدام قطره چشم را انتخاب  کنید. قطره های چشمی که به عنوان تسکین دهنده قرمزی چشم به بازار عرضه می شوند در واقع ضد احتقان هستند. در حالی که ضد احتقان ها باعث می شوند چشم شما کمتر قرمز شود، اما همچنین می توانند علائم خشکی چشم شما را با گذشت زمان بدتر کنند.

چه موقع باید با چشم پزشک در مورد استفاده از قطره های اشک مصنوعی صحبت کنید؟

اگر مارک های مختلف قطره چشمی اشک مصنوعی را امتحان کرده اید و هنوز هم ناراحتی چشمی دارید، با چشم پزشک مشاوره کنید. ممکن است گزینه های دیگری برای درمان ایمن و موثر خشکی چشم وجود داشته باشد. به یاد داشته باشید: اگر در مورد چشم های خود از خشکی گرفته تا مشکلات بینایی نگرانی دارید ، باید معاینه چشم پزشکی شوید.

جراحیهای چشم