رانندگی در شب

با رعایت نکاتی در مورد عینک و لنز رانندگی خود را در شب بهبود ببخشید

 اگر راننده مسن تری هستید، چه کاری می توانید انجام دهید تا شب و روز خود و سایرین را در جاده ایمن نگه دارید؟  ابتدا توانایی خود را برای رانندگی ایمن ارزیابی کنید.
 حداقل هر دو سال یک بار یا حتی اگر مشکل چشم یا شکایت بینایی قابل توجهی دارید به دفعات بیشتری، به متخصص چشم مراجعه کنید تا اطمینان حاصل کنید که چشم هایتان سالم هستند.  هر مشکلی را که در  بینایی شب هنگام در جاده تجربه می کنید به چشم پزشک خود بگویید تا بتوانید تحت آزمایش های تخصصی، مانند ارزیابی میدان بینایی یا حساسیت کنتراست قرار بگیرید.
     اگر مبتلا به دیابت هستید ، حداقل سالی یک بار چشم خود را معاینه کنید، و توصیه های پزشک خود را در مورد رژیم غذایی، کنترل قند خون، انسولین و مراقبت از خود از نزدیک دنبال کنید تا خطرات رتینوپاتی دیابتی را کاهش دهید ، زیرا  بدون هشدار می تواند به کاهش شدید بینایی تبدیل شود.

 night driving رانندگی در شب در هنگام مشاهده علائم بیماری های چشمی تهدیدکننده بینایی، بلافاصله به چشم پزشک مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که بسیاری از علائم مشکلات چشمی در اواخر روند بیماری ظاهر می شوند، بنابراین مراجعه فوری بسیار مهم است.
    از متخصص مراقبت از چشم خود بخواهید که عینک مخصوص رانندگی در شب را برای شما تجویز کند که ممکن است به شما کمک کند  جاده از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب بهتر دیده شوید. پوشش های ضد انعکاس می توانند تابش خیره کننده را کاهش دهند. عدسی های عینک با فناوری تشخیص  جبهه امواج می توانند هاله ها ، پخش نور ستاره ای شکل ، تابش خیره کننده و سایر انحرافات  نوری مزاحم را کاهش دهند.
    اگر کاندید جراحی آب مروارید هستید، از جراح خود در مورد جایگزینی لنزهای طبیعی خود با یک لنز داخل چشم آسفریک سوال کنید. این لنزهای مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که حساسیت کنتراست و دید واضح تری نسبت به کاشت لنزهای داخل چشمی کروی سنتی و کروی فراهم می کنند.
    بر اساس مطالعه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه، هنگام نزدیک شدن به تقاطع ها، جایی که 40 درصد از تصادفات مرگبار با رانندگان مسن رخ می دهد، احتیاط بیشتری داشته باشید. متداول ترین دلیل این تصادفات عدم عملکرد، به ویژه هنگام چرخش به چپ بود.

توصیه های تخصصی برای رانندگی ایمن

نکات زیر برای رانندگی ایمن توسط انستیتوی ملی پیری ، انستیتوی ملی بهداشت ایالات متحده  آمریکا تهیه شده است:
خطرات رانندگی در شب را به حداقل برسانید -  با افزایش سن، قبل از خروج از خانه با برنامه ریزی برای سفرهای خود، خطرات رانندگی در شب را  به حداقل برسانید. فقط در خیابان هایی که می شناسید رانندگی کنید و از جاده های تاریک و بدون نور خودداری کنید. سفرهای خود را به مسیرهایی محدود کنید که به راحتی می توانید در آنها رانندگی کنید و نزدیک به خانه هستند. از رانندگی در مسیرهای خطرناک مانند سطح شیب دار و گردش به چپ خودداری کنید.
رانندگی را به زمان دیگری موکول کنید - اگر شرایط نامناسب است برای رانندگی ادر زمان دیگری برنامه ریزی کنید و اگر استرس یا خستگی دارید رانندگی نکنید. فقط بر رانندگی متمرکز باشید و از حواس پرتی پرهیز کنید.
آماده عکس العمل باشید - همیشه با حالت دفاعی رانندگی کنید. حداقل دو طول اتومبیل بین خود و اتومبیل جلویی فاصله داشته باشید و حتی در هوای نامناسب یا هنگام رانندگی سریع فاصله بیشتری نیز داشته باشید.
شیشه های اتومبیلتان را تمیز کنید - شیشه های خود را تمیز نگه دارید و با  انتخاب اتومبیلی که دارای ویژگی هایی است که رانندگی را ایمن تر می کند مانند فرمان برقی، ترمز برقی، جعبه دنده اتوماتیک و آینه های بزرگ رانندگی کنید.
اتومبیلتان را تعمیر کنید - با تعویض برف پاک کن شیشه جلو و چراغ های تمیز و تنطیم شده اتومبیل خود را  در وضعیت مناسبی نگه دارید. اگر در پاها مشکلی دارید، کنترل دستی را برای پدال گاز و ترمز خود در نظر بگیرید.
با شرکت در کلاس های رانندگی مهارت های  رانندگی خود را تجدید کنید - هر چند سال یکبار مهارت خود را با کلاس رانندگی تجدید کنید. برخی از شرکت های بیمه اتومبیل حق بیمه شما را با اتمام چنین دوره ای کاهش می دهند.

جراحیهای چشم