جراحی ICL  یا لنزهای تماسی قابل کاشت

لنز های اتاق خلفیICL یا کلامراگر شرایط چشم های شما برای عمل لیزیک نامناسب است، با کاشت لنزهای تماسی قابل کاشت می توانید از دید واضح و بدون عینک لذت ببرید. اگر برای استفاده از لنزهای تماسی بر روی قرنیه مشکل داشته باشید، اما به دلیل موارد زیر شرایط چشم شما برای جراحی لیزر چشم (عمل های  لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی، ترانس پی آر کی) مناسب نباشد، لنزهای تماسی کاشتنی (Visian ICL)  راه حلی ایده آل است. این شرایط عبارتند از:

     نزدیک بینی شدید (میوپی) یعنی نزدیک بینی بیش از 8- دیوپتر و حداکثر تا 20-  دیوپتر

     دوربینی شدید (هیپروپی) یعنی دوربینی بیش از 4+ دیوپتر و حداکثر 10+ دیوپتر

     آستیگماتیسم بالا

     قرنیه های نازک

روش عمل جراحی Visian ICL از سال 1993 مورد استفاده قرار گرفته است و بیش از 125000 عمل در سراسر جهان انجام شده است. بنابراین، این فناوری بسیار پیشرفته و بسیار ایمن است. استفاده از Visian ICL بسیار بی خطر است، سازگار نسجی بالایی دارد (ساخته شده از کلامر با مقداری کلاژن) و حتی در صورت لزوم می تواند در آینده از چشم خارج شود، زیرا به هیچ وجه موقع کارگذاری در چشم ساختمان چشم را تفییر نمی دهند.                                                                                                                                                   

لنز های اتاق خلفیICL یا کلامرمدت زمان عمل جراحی ICL

عمل جراحی ICL حدود 15 دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید.

لنزهای تماسی قابل کاشت چگونه کار می کنند؟

 نحوه کار لنزهای تماسی قابل کاشت تقریباً مشابه لنزهای تماسی سطحی است، اما در طی یک عمل ساده درون چشم شما قرار می گیرند و دید شما را برای همیشه اصلاح می کنند.

نتیجه عمل جراحی کاشت لنز های ICL

لنزهای تماسی قابل کاشت از ماده ای خاصی که سازگاری نسجی با بافت های چشم دارند، ساخته می شوند. هر لنز نازک و تاشو به طور منحصر به فرد متناسب با چشم شما ساخته می شود. لنزهای تماسی قابل کاشت که به صورت سفارشی ساخته شده اند در طی عمل جراحی در پشت عنبیه (قسمت رنگی چشم) و جلوی لنز طبیعی چشم قرار می گیرند. به همان روشی که استفاده از عینک یا لنز تماسی باعث تمرکز تصویر بر روی شبکیه می شوند، لنز های ICL نیزنقطه تمرکز چشم شما را تغییر می دهند تا دید واضح تری به شما بدهند.

برخلاف بسیاری از طرح های قدیمی ICL ، لنزهای جدید ICL برای کسی که به چشم شما نگاه می کند کاملاً نامرئی است. همچنین بعد از جراحی ICL انجام ورزش هایی که بدن ورزشکاران ممکن است با هم برخورد داشته باشد، ایمن است.

لنز های اتاق خلفیICL یا کلامر نحوه انجام عمل جراحی کاشت ICL چگونه است؟

روش عمل جراحی ICL تقریباً بدون درد است و تقریباً مدت زمان عمل معادل عمل لیزیک برای اصلاح هر چشم طول می کشد. عمل می تواند تحت بی هوشی یا بی حسی موضعی انجام شود. در روش بی حسی، به شما بی حسی موضعی داده می شود تا چشم شما بی حس شود، بنابراین دردی احساس نخواهید کرد و می توان یک داروی آرام بخش ملایم برای راحتی بیشتر شما حین عمل تزریق شود. سپس، با استفاده از تکنیک های پیشرفته جراحی بدون بخیه ، جراح، Visian ICL را از طریق یک برش کوچک در لیمبوس وارد چشم شما می کند.

دوره بعد از عمل جراحی کاشت ICL

عمل ICL بیش از 15 دقیقه طول نخواهد کشید. شما می توانید ظرف 2 ساعت پس از عمل به خانه بروید و روز بعد برای یک معاینه بعد از عمل مراجعه کنید. معمولا می توانید طی چند روز به فعالیت های عادی خود برگردید.پس از عمل ICL  باید چند جلسه برای ویزیت های پیگیری مراجعه کنید. پس از آن سالانه باید معاینه چشم پزشکی شوید.

 فیلم جراحی کارگذاری لنز فیکیک اتاق خلفی Implantable contact lens or PC phakic IOL implantation video

 

جراحیهای چشم