جلوگیری از پیشرفت قوز قرنیه

چگونه می توانم از بدتر شدن قوز قرنیه خود جلوگیری کنم؟

Keratoconus prevention جلوگیری از پیشرفت قوز قرنیهاگر مبتلا به قوز قرنیه باشید، مهمترین کاری که می توانید برای وخیم نشدن وضعیت خود انجام دهید پیروی از توصیه هایی است که چشم پزشک در مورد بهترین گزینه های درمانی و مراقبت های بعدی به شما می دهد. بسته به ویژگی های خاص قوز قرنیه شما، این گزینه های درمانی ممکن است شامل لنزهای تماسی اسکلرال ، انجام عمل کراس لینک یا هر دو باشد.

همچنین بسیار مهم است که از مالیدن چشم خودداری کنید. مالش چشم با بدتر شدن قوز قرنیه همراه است.  مدیریت موفقیت آمیز قوز قرنیه نیاز به معاینات مکرر و مادام العمر چشم دارد تا از ثبات قرنیه و حفظ قدرت بینایی اطمینان حاصل کنید. اگر در مورد توصیه هایی که از پزشک چشم خود در مورد مدیریت قوز قرنیه خود دریافت می کنید گیج یا سردرگم هستید، به دنبال مشورت با فوق تخصص قرنیه فعال در زمینه درمان کراتوکونوس باشید.

متوقف کردن پیشرفت قوز قرنیه

از طرف دیگر، اگرسوال شما درباره وجود راهی برای جلوگیری از پیشرفت کراتوکونوس باشد، پاسخ سوال شما مثبت است. کراس لینک قرنیه روشی است که از قطره های ویژه و نور درمانی برای کمک به تقویت و ترمیم آسیب قرنیه شما استفاده می کند. این روش یک روش سرپایی سریع و کم تهاجمی است که تقریباً بدون درد، بسیار موثر است و همان روز به خانه می روید.
کراس لینک تقریباً 100٪ در جلوگیری از بدتر شدن قوز قرنیه موثر است. همچنین ممکن است با صاف کردن قسمت مرکزی قرنیه ، کمک کند تا فرد بینایی خود را تا حدودی بهبود ببخشید. اما بیماری را معکوس نمی کند.

    فیلم قوز قرنیه یاکراتوکونوس چیست؟

 

جراحیهای چشم