علل نزدیک بینی

Myopia causes علل نزدیک بینیچه عواملی باعث نزدیک بینی می شود؟

علت دقیق نزدیک بینی به طور کامل مشخص نشده است، اما عوامل مختلفی در ایجاد این عیب انکساری نقش دارند، که باعث ایجاد دید واضح از نزدیک اما تاری دید دور می شود.

نزدیک بینی یا میوپی زمانی اتفاق می افتد که قطر کره چشم بیش از حد طولانی باشد یا انحنای قرنیه به شدت خمیده باشد. نتیجه این است که نوری که وارد چشم می شود بر روی شبکیه، که برای دید واضح در تمام فاصله ها مورد نیاز است، متمرکز نمی شود.

محققانی که نزدیک بینی را بررسی می کنند حداقل دو عامل اصلی را برای ایجاد عیب انکساری شناسایی کرده اند.

genetic in myopia نقش ژنتیک در نزدیک بینیتاثیر ژنتیک در ایجاد نزدیک بینی

در سالهای اخیر بیش از 150 ژن مستعد کننده نزدیک بینی شناسایی شده است. یک ژن از این دست به تنهایی ممکن است باعث بروز این عارضه نشود، اما افرادی که دارای چندین نوع از این ژن ها هستند، خطر بروز نزدیک بینی بسیار بیشتری دارند.

نزدیک بینی - همراه با این نشانگرهای ژنتیکی - می تواند از نسلی به نسل دیگر منتقل شود. وقتی یکی یا هر دو والدین نزدیک بین باشند، احتمال ابتلا به نزدیک بینی در فرزندان آنها بیشتر است.

عادات بینایی منجر به نزدیک بینی

ژن ها فقط یک قطعه از معمای نزدیک بینی هستند. نزدیک بینی همچنین می تواند توسط برخی از تمایلات بینایی (به طور خاص، تمرکز چشم ها روی اشیاء از نزدیک برای مدت زمان طولانی) ایجاد شود یا بدتر شود. این عادات شامل مطالعه مداوم و طولانی، استفاده از کامپیوتر یا تلفن هوشمند یا تبلت است.

childen activity for prevention of myopia فعالیت کودکان برای جلوگیری از نزدیک بینینزدیک بینی معمولاً در اوایل بزرگسالی تثبیت می شود، اما عاداتی که کودکان و نوجوانان قبل از آن دارند می تواند نزدیک بینی را بدتر کنند.

با توجه به توصیه آکادمی چشم پزشکی آمریکا، تشویق کودکان به زمان تمرکز کمتر بر روی اشیاء نزدیک و صرف زمان بیشتر در فضای باز، در معرض نور طبیعی خورشید، می تواند به کاهش خطر ابتلا به نزدیک بینی یا بدتر شدن نزدیک بینی موجود در کودک کمک کند.

تشخیص زود هنگام نزدیک بینی

diagnosis of myopia تشخیص نزدیک بینیتعیین دقیق آنچه باعث نزدیک بینی می شود همیشه آسان نیست، اما این امر باعث نمی شود که تشخیص زودهنگام از اهمیت کمتری برخوردار باشد. اگر در اوایل کودکی کشف شود، می توان اقدامات کنترل نزدیک بینی را برای کند کردن پیشرفت نزدیک بینی در طول زندگی کودک انجام داد.

برخی از کودکانی که در سنین پایین دچار نزدیک بینی پیشرونده می شوند می توانند به سمت نزدیک بینی بالا یعنی نزدیک بینی شدید پیشرفت کنند. افزایش نزدیک بینی شدید احتمال بروز مشکلات جدی چشم را در اواخر زندگی مانند گلوکوم، تخریب ماکولا و جدا شدن شبکیه را افزایش می دهد.

نزدیک بینی را می توان در طی معاینه کامل چشم توسط چشم پزشک تشخیص داد. تشخیص نزدیک بینی در سنین پایین و اقداماتی برای کاهش پیشرفت آن، می تواند احتمال ایجاد عوارض بعدی را تا حد زیادی کاهش دهد.

جراحیهای چشم