عینک مطالعه

در چه سنی به عینک مطالعه نیاز داریم؟

یک نقطه عطف مشترک در سفر به میانسالی، پیرچشمی است ، بیماری که به طور معمول در 40 سالگی یا بالاتر ظاهر می شود.
در مقطعی از زمان، متوجه می شوید که خواندن نوشته های ریز نیاز به نور بیشتر و تمرکز بیشتر دارد. نه تنها نزدیک کردن یک صفحه آن را واضح تر نمی کند بلکه شما برای بهتر دیدن شروع به نگه داشتن کتاب، مجله و روزنامه در فاصله بیشتری خواهید کرد. درنهایت، دور گرفتن نوشته ها  در حالی که پلک می زنید کافی نیست و اصلاح بینایی لازم است.

از بین رفتن انعطاف پذیری عدسی طبیعی چشم

آنچه باعث پیرچشمی می شود ضخیم شدن لنزهای چشم طبیعی چشم ما است.  در نتیجه انعطاف پذیری عدسی کمتر می شود. این مساله باعث می شود که عضلات مژگانی به سختی بتوانند عدسی را برای تمرکز بر روی اشیاء نزدیک تغییر شکل دهند.  این اثرات شبیه دوربینی است که یک بیماری جداگانه است که به طور معمول در سنین پایین ظاهر می شود. خستگی چشم و حتی سردرد ممکن است در صورت عدم اصلاح بینایی برای ایجاد این تغییرات در ساختار چشم ایجاد شود.

عینک مطالعه

حداقل از زمان بن فرانکلین، عینک مطالعه یک راه حل معمول برای پیرچشمی بوده است. امروزه علاوه بر عینک های دو کانونی گزینه های جدیدی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر عینک های مطالعه سنتی که می توانید در داروخانه ها خریداری کنید، متخصص چشم می تواند عدسی های تدریجی را تجویز کند که هیچ مرز مشخصی بین لنزهای دور و نزدیک ندارند. حتی انواع سه کانونی وجود دارد که قدرت لنز را در سه نقطه کانونی ثابت واضح می کند.
 

 

جراحیهای چشم