قطره های چشمی آنتی بیوتیک

عفونت چشم باعث قرمزی ، اشکریزش و ترشح چشم می شود. این ترشحات می تواند آبکی یا چرکی به رنگ زرد-سبز باشد. ترشحات می توانند بسیار مسری باشند. ممکن است لازم باشد نوع باکتریایی عفونت چشم را با قطره چشمی آنتی بیوتیکی درمان کنید.

قطره های آنتی بیوتیکی چشم چیست؟

قطره چشم آنتی بیوتیک برای درمان عفونت های باکتریایی چشم توسط چشم پزشک تجویز می شود. آنها با از بین بردن باکتری ها (ارگانیسم میکروسکوپی) که به چشم وارد شده و باعث عفونت می شوند ، به بهبودی کمک می کنند.

چه عواملی باعث عفونت های باکتریایی چشم می شود؟

ورم ملتحمه باکتریایی شایع ترین نوع عفونت باکتریایی چشم است. در کودکان در مهد کودک و مدرسه به راحتی پخش می شود. عفونت های چشمی مربوط به لنزهای تماسی به علت خوابیدن با لنز تماسی و یا استفاده از لنز تماسی آلوده می تواند منجر به عفونت باکتریایی قرنیه چشم شود. برای جلوگیری از عفونت باید به خوبی از لنزهای تماسی مراقبت کنید.

قطره های آنتی بیوتیکی چشم فقط عفونت های باکتریایی چشم را درمان می کنند.

داروی موجود در قطره های آنتی بیوتیک برای انواع دیگر عفونت چشم یا آلرژی مانند موارد زیر تاثیری ندارند.
     ورم ملتحمه ویروسی. قطره آنتی بیوتیک در درمان التهاب ملتحمه ناشی از ویروس بی اثر است.
     ورم ملتحمه آلرژیک. آلرژی چشم باعث احساس سوزش چشم می شود و عفونت نیست. تحریک ناشی از واکنش آلرژیک به چیزی مانند گرد و غبار، گرده گل و یا حیوانات خانگی است. قطره چشم آنتی بیوتیکی به تسکین علائم آلرژی چشم کمک نمی کند.
     عفونت های قارچی چشم (کراتیت قارچی). اینها عفونت های بسیار نادری هستند. علت آن معمولاً استفاده از لنزهای تماسی آلوده یا خراش قرنیه ناشی از برخورد شاخه گیاه است.
اگرچه قطره های چشمی آنتی بیوتیکی به این شرایط کمک نمی کند، اما معمولا به قطره های چشمی، دارو یا درمان دیگری نیاز خواهید داشت.

چه زمانی برای عفونت چشم به پزشک مراجعه کنید؟

اگر فکر می کنید هر نوع عفونت چشم دارید، به پزشک مراجعه کنید.چشم پزشکان می توانند تشخیص دهند که آیا شما به قطره چشمی آنتی بیوتیک یا درمان دیگری نیاز دارید.
علائم عفونت چشم شامل موارد زیر است:
     درد
     تورم چشم ها
     قرمزی
     حساسیت به نور
    ترشح چشم ها  (چرک سبز زرد یا آبریزش چشم). این علامت رایج عفونت های باکتریایی چشم است.

برای اینکه قطره چشمی آنتی بیوتیکی بهترین عملکرد را داشته باشد:

دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید ، و دستورالعمل های کلی مصرف صحیح قطره های چشمی را رعایت کنید.
قطره های آنتی بیوتیکی چشم معمولاً به بهتر شدن علائم پس از سه روز کمک می کنند. در صورت برطرف نشدن علائم با پزشک خود تماس بگیرید.
مواردی که باید در مورد قطره های آنتی بیوتیکی چشم به خاطر بسپارید:
     از نسخه های ابراد دیگر استفاده نکنید.
     دوره کامل را طی کنید ، زودهنگام و بدون مشورت با پزشک خود ، حتی اگر اوضاع بهتر به نظر برسد، دارو را قطع نکنید.
     دارو های بلااستفاده را در نگه ندارید تا بعداً استفاده کنید.