درد چشم بعد از عمل لیزیک یا لازک

Does laser eye surgery hurtآیا جراحی اصلاح لیزری عیوب انکساری چشم مثل لیزیک، لازک، فمتولیزیک، فمتواسمایل، پی آر کی و یا ترانس پی آر کی درد دارد؟

بلافاصله قبل از جراحی لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی، قطره های چشمی بی حس کننده بر روی چشم شما چکانده می شود تا در طول عمل کاملاً بی حس شود.
در مرحله اول عمل لیزیک - هنگام ایجاد فلپ قرنیه با لیزر یا ابزاری به نام میکروکراتوم - احتمالاً بر روی چشمتان احساس فشار خواهید کرد. اما به طور معمول این کار دردناک نیست و این احساس کمتر از یک دقیقه طول می کشد. ممکن است بخشهایی از عمل لیزیک راحت نباشد، اما بسیاری از بیماران سریعتر و راحت تر از آنچه تصور می کردند انجام می شود.
هنگامی که از جراحی لیزیک به خانه برمی گردید و اثر قطره های چشم بی حس کننده از بین می روند، معمولاً احساس حساسیت به نور، آبریزش چشم و ناراحتی خفیف تا متوسط ​​چشم برای چند ساعت خواهید داشت. به طور کلی، اگر این مسئله آزار دهنده باشد، داروهای مسکن باعث تسکین ناراحتی شما می شوند.
بسیاری از افراد می گ.یند که اگر هنگام بازگشت از عمل جراحی لیزیک به خانه خود چرت بزنند، درد چشم کمی دارند و یا بدون درد هستند.
اگر بعد از جراحی لیزیک درد چشم قابل توجهی دارید - به خصوص اگر داروی مسکن درد دربهبود آن بی اثر است - برای مشاوره با جراح لیزیکتان تماس بگیرید.
برخی از جراحان لیزیک ممکن است هنگام ترک مرکز لیزر ، به بیماران خود در صورت نیاز بعداً برای کنترل ناراحتی کوتاه مدت چشم بعد از جراحی ، داروی مسکن را تجویز کنند. اما بیشتر بیمارانمی گویند که بعد از عمل لیزیک ناراحتی چشمی را که تجربه کرده اند، معمولاً نسبتاً خفیف است و در طی چند ساعت بدون دارو برطرف می شود.

جراحیهای چشم