جراحی لیزیک یا لازک در کودکان

حداقل سن عمل لیزیک یا لازک چه سنی است؟

لیزیک یک روش محبوب برای اصلاح بینایی است، اما برای  افراد کم سن و سال توصیه نمی شود زیرا قدرت انکساری چشمشان هنوز در حال تغییر است.
لیزیک یک روش درمانی جراحی محبوب و موثر برای اصلاح مشکلات بینایی مانند میوپی (نزدیک بینی)، هایپروپی  (دوربینی ) و آستیگماتیسم (بینایی کج و معوج) است، اما برای اکثر جوانان که زیر 18 سال دارند، لیزیک توصیه نمی شود.

چرا لیزیک یا لازک برای کودکان توصیه نمی شود؟

LASIK eye surgery in children جراحی لیزیک در کودکاندلیل این امر ساده است. عیب انکساری چشم کودکان هنوز در حال تغییر است و لیزیک طوری طراحی شده است که اثر آن سالها دوام دارد. انجام جراحی قبل از توقف تغییر چشم چندان منطقی نیست زیرا اگر بینایی بعد از جراحی تغییر کند، ممکن است جراحی در طی سالهای آینده چندان موثر نباشد. لیزیک یک روش مورد تایید FDA برای افراد بالای 18 سال است.  اما حتی بعضی از چشم پزشکان توصیه می کنند  که داوطلبان لیزیک، و یا سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی تا سن 21 سالگی صبر کنند. بعد از این سن، چشم تغییرات چندانی نمی کند و تاثیر مزایای لیزیک طولانی تر است.

آیا فقط رسیدن به سن 18 سال برای انجام عمل لیزیک یا لازک کافی است؟

علاوه بر این دوره انتظار تا رسیده به سن حد اقل 18 سال،  چشم پزشک احتمالاً مرتباً بینایی بیمار را کنترل می کند و هرگونه تغییر را یادداشت می کند تا بفهمد چه زمانی جراحی لیزیک مناسب است. اگرنسخه عینک و یا  لنز تماسی کسی در یک سال گذشته تغییر کرده باشد، داوطلب مناسبی برای لیزیک نیست. به طور معمول ، چشم پزشکان به طور سالانه بیماران را پیگیری می کنند و پس از تثبیت نسخه عینک، جراحی را انجام می دهند. چشم پزشکان، همچنین برخی فاکتورهای دیگر را نیز بررسی خواهند کرد تا ببینند آیا شما کاندید مناسبی برای لیزیک هستید. آنها سلامت کلی چشم شما را ارزیابی می کنند  و عیوب انکساری، اندازه مردمک چشم و قرنیه شما را اندازه می گیرند. در بسیاری از افراد، جراحی لیزیک به اندازه کافی مشکلات انکساری بینایی را اصلاح می کند تا نیاز به عینک و لنزهای تماسی را کاهش دهد و حتی می تواند به شما اجازه دهد تا به طور کامل از شر آنها خلاص شوید.

LASIK eye surgery in children جراحی لیزیک در کودکانآینده جراحی لیزیک برای کودکان

محققان در حال بررسی اثرات جراحی لیزر چشم برای کودکانی هستند که مشکلات بینایی نادر دارند. مطالعات نشان می دهد برخی عمل های اصلاح لیزری می تواند برای کودکانی که از نزدیک بینی یا دور بینی شدید رنج می برند مفید باشد. این کودکان به دلیل عدم داشتن بینایی موثر در معرض خطر تنبلی چشم هستند و ممکن است جراحی لیزیک یا لازک به این امر کمک کند. حتی برای این منظور، کودکان معمولاً برای اصلاح مشکلات بینایی لنز تماسی می گیرند. وقتی لنز تماسی مشکل بینایی کودک را برطرف نمی کند، جراحی لیزر چشم می تواند مورد توجه قرار گیرد.

 

جراحیهای چشم