جراحی لیزیک چشم  و مسافرت

چه مدت پس از انجام جراحی لیزیک چشم یا سایر جراحی های لیزری اصلاح عیوب انکساری چشم (فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی) می توانم به مسافرت بروم؟

زمانی که برای انجام جراحی لیزیک، و یا سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی برنامه ریزی کرده اید، انتظار دارید که از داشتن دید شفاف به زودی هیجان زده شوید. اما سوالی که برایتان مطرح می شود این است که آیا من کی می توانم با مسافرت از زیبایی های سفر لذت ببرم؟ زمان مسافرت کی هست؟ آیا مسافرت بی خطر است؟
بسیاری از بیماران نگران مراقبت از چشم ها ی خود پس ازجراحی لیزیک در طی مسافرت هستند و اینکه چگونه ممکن است عمل بر برنامه سفر آنها تأثیر بگذارد، نگران هستند. در اینجا به مواردی که باید درباره پرواز پس از جراحی لیزر چشم لازم است بدانید، صحبت خواهیم کرد.

مجوز پرواز بعد از عمل لیزیک

Travelling after LASIK مسافرت بعد از لیزیک پس از انجام جراحی لیزیک ، برای اطمینان از اینکه چشمانتان مشکلی ندارد، همیشه روز بعد از عمل با جراح لیزیکتان قرار ویزیت خواهید داشت.  در این جلسه ویزیت، معمولاً  جراح چشم به شما مجوز پرواز می دهد.  بیشتر بیماران روز بعد اجازه پرواز با هواپیما را خواهند داشت.  اگرچه بسیاری از جراحان توصیه می کنند قبل از رفتن به چنین محیط عمومی (و غالباً آلوده) چند روز صبر کنید تا به چشمتان کمی بیشتر وقت بهبودی بدهید.
حتی اگر شما مجاز به پرواز هستید، به خاطر داشته باشید که شش ماه بعد از عمل لیزیک، چشم های شما در معرض محیط خشك  آسیب پذیرتر می شوند. از آنجا که کابین تحت فشار هواپیما اغلب رطوبت بسیار کمی دارد، می تواند شما را به  خشکی چشم حساس تر کند. به همین دلیل، ضروری است که قطره های چشمی مرطوب کننده را به همراه داشته باشید تا در حین پرواز خود اغلب (طبق دستور پزشک) از آن استفاده کنید.

هدف از پرواز و مسافرت بعد از لیزیک و جراحی های  لیزری چشم

اگر بعد از جراحی لیزر چشم برای اهداف کاری پرواز می کنید، پس از رسیدن به مقصد، احتمالاً از نظر فعالیت های روزمره محدودیت خاصی نخواهید داشت. اما اگر برای تفریح به مسافرت می روید، باید در مورد اینکه چه فعالیت هایی را می توانید انجام دهید، برنامه ریزی کنید.
بعد از جراحی برای مواردی مانند شنا و ورزش های آبی یا هر چیز دیگری که به طور بالقوه می تواند آب (و / یا عفونت) به چشم شما وارد کند ، یک دوره انتظار پس از عمل ضروری است. همچنین برای محافظت مناسب در برابر اشعه ماورا بنفش، هر زمان که بیرون هستید باید از چشمتان بیشترمراقبت کنید. محافظت از چشم در برابر اثر مضر نور ماوراء بنفش خورشید، همیشه ایده خوبی است؛ اما به ویژه هنگامی که چشمان شما در یک وضعیت آسیب پذیر و در حال ترمیم قرار دارند، مهم تر است.
بنابراین ، شانس اینکه هم عمل لیزری اصلاح بینائیتان را انجام دهید و هم از برنامه سفرتان لذت ببرید بالاست. . فقط تمام موارد احتیاطی را که پزشک توصیه کرده است رعایت کنید و اطمینان حاصل کنید که قطره چشمی مرطوب کننده و سایر داروها را با خود به همراه داشته باشید.

جراحیهای چشم