فواید لیزیک برای ورزشکاران

جراحی لیزیک، و سایر اعمال جراحی  لیزری عیوب انکسار مثل  فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی چشم برای افراد عادی مزایای زیادی دارد و این عمل ها در ورزشکاران حرفه ای اهمیت بیشتری دارند. افرادی که به صورت حرفه ای ورزش می کنند، ورزش هایی  مثل راگبی که در آنها بدن ورزشکاران با هم برخورد می کند یا ورزشکاران ورزش های آبی یا ورزشکارنی که زمان زیادی را در شرایط بد آب و هوایی می گذرانند یا به طور کلی افرادی که بسیار فعال هستند، با وجود مشکلات بینایی،  با انجام لیزیک می تواند سبک زندگی خود را حفظ کنند.  اگر کنجکاو هستید که چگونه عمل جراحی  لیزیک بر کیفیت فعالیت های ورزشیتان اثر می گذارد، در اینجا کمی بیشتر در مورد آنچه که ورزشکاران می توانند پس از انجام این عمل انتظار داشته باشند، صحبت خواهیم کرد. 

LASIK and Sport Activity لیزیک و فعالیت های ورزشیراحت شدن از مزاحمت های عینک یا لنز تماسی

یکی از بزرگترین مزایای انجام جراحی لیزیک و یا سایر روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری چشم این است که در هنگام فعالیت فوق العاده با برداشتن عینک به لبه ها یا دیواره استخر برخورد نمی کنید.  به جای استفاده از عینک یا مجبور شدن به استفاده از لنز تماسی قبل از فعالیت مورد علاقه تان، می توانید به راحتی و بدون وابستگی فعالیتتان را شروع کنید. نیازی به یادآوری مزاحمت های لنزهای تماسی یا مزاحمت های عینک در ورزش های خاص و یا افتادن عینک از صورتتان نیست.

دید بهتر مساوی عملکرد بهتر است.

مزیت دیگری که با جراحی لیزیک و یا سایر روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری چشم ارائه می شود، پتانسیل یک ورزش با کیفیت است. به عنوان مثال، اگر به طور منظم بسکتبال بازی می کنید، توانایی شما برای دیدن حلقه و اندازه گیری دقیق فاصله افزایش می یابد.
لنز های تماسی و عینک البته می توانند به بهبود بینایی کمک کنند، اما عینک به راحتی لک می شوند و بینایی شما را تار می کند. همچنین  گاهی اوقات شماره چشم تغییر می کند و برای تعویض عینک مراجعه نمی کنیم. در نتیجه با عینک یا لنز تار می بینیم. دید شفاف و اصلاح شده با جراحی لیزیک، می تواند کارایی شما را در فعالیت های مورد علاقه خود بالا ببرد.

سازگاری با شرایط نامناسب

بسیاری از ورزشکاران برای تمرینات ورزشی در داخل سالن بدن سازی یا سایر فضاهای ورزشی تمرین می کنند. اما سایر ورزشکاران اغلب در معرض عوامل نامساعد جوی مانند برف، گرد و غبار، باد یا آب قرار دارند. اگر در هر یک از این محیط ها در فعالیت های ورزشی شرکت کنید، ممکن است اجسام خارجی وارد چشمان شما شود (که می تواند لنزهای تماسی شما را به شدت تحریک کند) یا در نهایت ممکن است عینک شما بشکند و یا لنزهای تماسیتان به علت پاشیدن شدید آب یا وزش باد شدید ازچشمتان خارج شود. این مسائل می تواند کاملا مانع فعالیت های شما شود و انجام ورزش را برای شما سخت کند. اما هنگامی که لیزیک می کنید، می توانید در هر شرایط آب و هوایی که روبرو می شوید تمرین کنید یا بدون ترس از اختلال در بینایی رقابت کنید.

جراحیهای چشم