نکات مثبت و منفی عمل جراحی لیزیک، لازک و سایر اعمال جراحی لیزری چشم

جراحی لیزیک چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟

هر زمان که تصمیم به انجام هر مداخله پزشکی داشته باشیم، مهم است که در مورد نکات منفی و همچنین هرگونه نکته مثبت آن اطلاعات کسب کنیم. این امر مخصوصاً موقعی که تصمیم به جراحی داشته باشیم و بخصوص زمانیکه بخواهیم روی عضو مهمی مثل چشم ها عمل جراحی انجام دهیم، بیشتر صدق می کند. 
بنابراین اگر به فکر جراحی های  لیزری چشم مثل  لیزیک، فمتولیزیک، اسمایل، اپی لیزیک، لازک، پی آر کی و ترانس پی آر کی هستید، به نفع شماست که اطلاعات کاملی راجع به جزئیات اعمال جراحی و انتخاب هایی که پیش رو دارید، کسب کنید. در اینجا نگاهی به نکات مثبت و منفی تصمیم عمل بر روی چشم ها می پردازیم:

نکات مثبت بالقوه لیزیک، لازک و سایر جراحی های لیزری چشم

بزرگترین مزیت انجام لیزیک بهبود بینایی است که در اکثر قریب به اتفاق موارد اتفاق می افتد. بیماران می توانند با عینک و یا لنز تماسی خود خداحافظی کنند و در همه روزه از بینایی شفاف لذت ببرند. 
تا آنجا که به لیزیک و سلامت چشم مربوط می شود، لیزیک  چشم عملی آسان است و اگرچه ممکن است موقع عمل کمی احساس ناراحتی و فشار روی چشم داشته باشید ، اما اغلب بدون درد است.
علاوه بر این، بهبودی پس از جراحی لیزر چشم بسیار سریع است. معمولاً در طی یک روز، احساس طبیعی بودن می کنید و در عرض یک هفته ، به زندگی روزمره خود بازخواهید گشت. همچنین، اگر نیاز به عمل تقویت بینایی بداشته باشید، می توانید پس از انجام لیزیک در صورت لزوم ، به راحتی عمل مجدد انجام دهید.
بنابراین ، در مورد برخی از خطرات احتمالی لیزیک و همچنین مزایایی بالقوه این عمل ما تجربیات بی شماری داریم. بهترین راه برای اطمینان از اینکه آیا جراحی لیزر چشم برای شما مناسب است ، می توانید برای تعیین وقت مشاوره با مرکز چشم پزشکی دکتر علیرضا نادری تماس بگیرید.

 نکات منفی بالقوه لیزیک، لازک و سایر جراحی های لیزری چشم

جدی ترین خطر لیزیک تجربه هرگونه عوارض ناشی از جراحی است. عوارض احتمالی شامل کنده شدن فلپ قرنیه یا عفونت است. با این حال، عوارض ناشی از لیزیک بسیار نادر است، به خصوص اگر  جراح چشم تان تجربه کافی داشته باشد و عمل های جراحی متنوع و زیادی انجام داده باشد.  علاوه بر این، مهم است که جراحی را انتخاب کنید که از پیشرفته ترین و ایمن ترین فناوری لیزر استفاده می کند تا ریسک خطر را حتی بیشتر کاهش می دهد.
یکی دیگر از جنبه های لیزیک و سلامت چشم که باید در خاطر داشته باشید این است که جراحی به طور دائمی قرنیه را تغییر شکل می دهد، بنابراین آنچه انجام شده قابل برگشت نیست (حداقل بدون انجام عمل جراحی دیگر). با این حال، معمولاً نتایج عمل بر بیماران تأثیر  منفی نمی گذارد ، زیرا عمل لیزیک در اکثر بیماران با نتایج بینایی عالی است.
نکته آخر اینکه، معمولاً احساس خشکی چشم برای مدت کوتاهی پس از جراحی لیزیک، به دلیل کاهش تولید اشک در چشم، کاملاً معمول است. مشخص شده است که این مشکل پس از بهبودی چشم برطرف می شود و با استفاده از قطره های تجویز شده توسط پزشک لیزیک می توانید ناراحتی را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

جراحیهای چشم