در صورت عدم درمان آب مروارید چه اتفاقی می افتد؟

خطر انجام ندادن عمل آب مرواریددر بیشتر موارد، آب مروارید به مرور بدتر می شود و باعث کاهش مداوم بینایی می شود. رانندگی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد  که می تواند خطرناک باشد - و بر  کیفیت کلی زندگی  نیز می تواند تأثیر بگذارد. بسیاری از افرادی که آب مروارید آنها درمان نشده از نظر قانونی نابینا می شوند و در صورت عدم درمان طولانی مدت، آب مروارید حتی می تواند باعث کوری کامل شود.
پیش بینی دقیق سرعت وخامت آب مروارید غیرممکن است. اگر متوجه شدید که بینایی شما قبل از معاینه منظم بعدی چشم شما بدتر شده است، منتظر نمانید - پیش چشم پزشک خود بروید و بینایی خود را بررسی کنید. اگر وسوسه شدید که عمل جراحی آب مروارید را به تعویق بیندازید، این موضوع را با پزشک چشم خود در میان بگذارید. معمولاً بهتر است به جای ماه ها یا سال ها انتظار، در اسرع وقت جراحی انجام شود.
در بعضی موارد، در صورت پیشرفت آب مروارید ، ممکن است تغییر نسخه عینک بینایی چشم شما را بهبود بخشد. در سایر مواقع چنین نخواهد شد. همچنین، در صورت داشتن آب مروارید خفیف ، استفاده از پوشش ضد انعکاسی در عینک های شما ممکن است بهبود چشمگیری در رانندگی در شب ایجاد کند.
اگر مطمئن نیستید که آب مروارید شما به اندازه کافی یشرفته است  با پزشک چشم یا جراح آب مروارید مشورت کنید. آب مروارید درمان نشده می تواند "رسیده" شود - وضعیتی که برداشتن آن را دشوارتر می کند و احتمال ایجاد عوارض جراحی آب مروارید را بیشتر می کند.
به طور کلی ، برای نتایج بهتر ، جراحی آب مروارید باید بلافاصله پس از ایجاد مشکلات بینایی انجام شود نه اینکه ماهها یا سالها منتظر بمانید.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم