آیا بعد از جراحی آب مروارید به عینک نیاز دارم؟

نیاز به عینک بعد از عمل آب مرواریدزمانی که تصمیم به عمل آب مروارید می گیریم، یکی از سوالات این است که آیا بعد از عمل برای کارهای روزمره باید از عینک استفاده کنم؟ نیاز به استفاده از عینک بعد از جراحی آب مروارید به عوامل متعددی بستگی دارد. اگر جراحی آب مروارید استاندارد با کاشت لنز داخل چشمی تک کانونی را انتخاب کنید ، بسته به نیاز بینایی، احتمالاً بعد از عمل به عینک مطالعه و احتمالاً عینک کار با کامپیوتر یا عینک مخصوص دیگری نیز نیاز خواهید داشت.
اما در جراحی آب مروارید گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می تواند نیاز شما به عینک را کاهش داده یا حتی گاهی اوقات از بین ببرد. به طور خاص، ترکیبی از جراحی آب مروارید با لیزر و لنزهای قابل کاشت ممتاز مانند لنز های چند کانونی و لنز های تطابقی می تواند نتایج عالی را فراهم کند که بسیاری از افراد را قادر می سازد برای اکثر فعالیت های روزمره خود بدون عینک باشند. جراحی مدرن آب مروارید توام با اصلاح پیرچشمی اغلب می تواند نیاز به عینک طبی و عینک مطالعه را از بین ببرد یا کاهش دهد. اگر شما قبل از عمل آستیگماتیسم داشته باشید می توان با گزینه های  عمل آب مروارید و اصلاح همزمان آستیگماتیسم نیاز به استفاده از عینک بعد از عمل را حذف کنید.

آیا می توان با عمل آب مروارید استاندارد و کارگذاری لنز معمول تک کانونی نیز از عینک بعد از عمل جراحی آب مروارید بی نیاز شد؟

یکی از گزینه ها برای کاهش وابستگی به عینک بعد از جراحی آب مروارید  روش مونوویژن است. به این معنی که قدرت لنز داخل چشمی تک کانونی را طوری انتخاب می کنیم که یک چشم  برای دید دور و چشم دیگر برای دید نزدیک اصلاح شود. به این طریق دامنه دید واضح را هنگامی که دو چشم با هم استفاده می شوند، گسترش می دهیم. در این سناریو ، چشم غالب بینایی دید دور و چشم غیر غالب دید نزدیکتر را تامین می کند.

آیا اگر بعد ازعمل جراحی آب مروارید و کاشت لنز های ویژه نیاز به عینک باشد، می توان برای اصلاح از روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری کمک بگیریم؟

اگر بعد از عمل جراحی آب مروارید نیاز به عینک اصلاحی باشد، می توان از انواع روش های لیزری اصلاح عیوب انکساری برای حذف عینک استفاده کنیم. وجود عیوب انکساری جزئی پس از جراحی آب مروارید غیرمعمول نیست. این موارد معمولا برای انجام جراحی ااصلاحی دیگر بسیار ناچیز هستند؛ اما هنوز هم  ممکن است  مخصوصاً برای کارهایی مانند رانندگی در شب باعث تاری دید شوند.

آیا برای فعالیت های روزمره بعد از عمل آب مروارید عینک خاصی پیشنهاد می شود؟

یکی از روش های غلبه بر تاری اندک بینایی پس از عمل تهیه عینک های با عدسی تدریجی است که برای فعالیت های مختلف و دیدن فواصل مختلف بینایی راحتی داشته باشیم.
اگر حساسیت به نور مشکل آفرین باشد، عینک های با عدسی فتوکرومیک که به طور خودکار در برابر نور خورشید تیره می شوند، یک انتخاب عالی هستند. این عدسی ها در ترکیب با سایر لنزها از جمله لنزهای تدریجی موجود است. هر عینکی را که انتخاب کنید، عدسی های با پوشش ضد انعکاس با از بین بردن نور های بازتابنده و آزار دهنده، بیشترین راحتی و وضوح را به شما می دهند.

اگر می خواهید بیشترین شانس رهایی از عینک پس از عمل جراحی آب مروارید را داشته باشید، هنگام معاینه چشم قبل از عمل  جراحی آب مروارید در مورد گزینه های موجود و بهترین انتخاب با جراح آب مرواریدتان مشورت کنید.

 

برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم