آشپزی بعد از جراحی آب مروارید

Cooking and cataract surgery جراحی آب مروارید و آشپزی

اگر تصمیم به عمل جراحی آب مروارید دارید یا برای جراحی آب مروارید آماده می شوید، به احتمال زیاد می خواهید مطمئن شوید که چه کارهایی می توانید قبل و بعد از عمل انجام دهید تا بهترین نتیجه عمل را داشته باشید. دوره پس از عمل چگونه بر کارهای روزمره و روتین شما تأثیر می گذارد؟ اکنون چه کاری می توانید انجام دهید تا زندگی پس از جراحی خود را آسان تر کنید؟ در این مقاله، قصد دارم در مورد یک کار معمولی یعنی آشپزی که ممکن است در حین آماده شدن برای جراحی آب مروارید به آن فکر نکرده باشید را به اطلاع شما برسانم.
به همه بیماران توصیه می کنیم حداقل تا یک هفته پس از جراحی آب مروارید از پخت و پز اجتناب کنند. پس از جراحی، چشمان شما برای بهبودی نیاز به زمان دارند. آنها ممکن است حساس تر از حد معمول باشند، بنابراین مهم است که از هر گونه فعالیتی که ممکن است باعث ایجاد استرس در آنها شود اجتناب کنید. در حالی که آشپزی ممکن است چیزی باشد که شما از آن لذت می برید، اما بهتر است پس از جراحی از پختن غذا خودداری کنید.
به چند طریق آشپزی می تواند چشمان شما را پس از بهبودی پس از جراحی آب مروارید تحریک کند. هنگام آشپزی، بخار  آب می تواند به چشم شما برسد. در حالی که به طور معمول این چیزی نیست که شما باید نگران آن باشید، بسیار مهم است که چشمان شما تا یک هفته پس از جراحی آب مروارید خیس نشوند. علاوه بر این، ما به بیماران دستور می دهیم که چشم های خود را از گرمای شدید دور نگه دارند، چیزی که هنگام پخت و پز بسیار دیده می شود. به این دلایل، بهتر است حداقل یک هفته پس از جراحی آب مروارید از پخت و پز خودداری کنید.

برنامه ریزی قبل از عمل جراحی آب مروارید

اگر آشپز اصلی خانواده خود هستید، یا اگر نمی خواهید برای یک هفته تمام به خوردن غذای بیرونی تکیه کنید، قبل از عمل جراحی خود، غذاهای فریزری تهیه کنید. می‌توانید زودتر از موعد پخت و پز را انجام دهید و به سادگی از یکی از اعضای خانواده بخواهید که برای شام غذای یخ‌زده را دوباره گرم کند. شما می توانید از غذای خانگی لذت ببرید بدون اینکه چشم در حال بهبودی خود را در معرض خطر قرار دهید.
اگر پس از جراحی آب مروارید هیچ راهی برای اجتناب از آشپزی ندارید، توصیه می کنیم از عینک آفتابی استفاده کنید تا تا حد امکان از چشمان خود در برابر گرما و رطوبت محافظت کنید.

برای اطلاعات کاملتر در مورد برنامه ریزی برای جراحی آب مروارید می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.

جراحیهای چشم