حمام و شنا کردن بعد از عمل آب مروارید

حمام و شنا بعد از عمل آب مرواریدآیا بعد از جراحی آب مروارید می توانید به استخربروید؟

شنا کردن بعد از جراحی آب مروارید احتمالاً یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در دوران نقاهت پس از جراحی آب مروارید باید از آن اجتناب کنید. پیشنهاد می‌شود برای شنا در استخر، دریاچه، اقیانوس یا جکوزی چهار هفته صبر کنید.  در حالی که شناگرانی که از عینک استفاده می کنند ممکن است بعد از دو هفته بتوانند شنا کنند، بهتر است قبل از انجام این کار با  پزشکتان در مورد برنامه های شنای خود صحبت کنید. پس از جراحی آب مروارید، چشم در معرض خطر بیشتری برای عفونت قرار دارد، بنابراین اجتناب از این مناطق که اغلب دارای باکتری بیش از حد طبیعی هستند برای بهبودی سالم پیشنهاد می شود.

 چه مدت پس از عمل جراحی آب مروارید می توانید دوش بگیرید و حمام کنید؟

پس از جراحی آب مروارید می توانید طبق معمول دوش بگیرید و حمام کنید. فقط به یاد داشته باشید که از ورود آب یا مواد محرک مانند شامپو یا صابون به چشم خودداری کنید. توصیه می کنیم در 2 هفته اول به جای پاشیدن آب روی صورت، صورت خود را با آب پاک کنید.
برای شستن چشم عمل شده، باید اجازه دهید آب جوشیده خنک شود. از گاز یا  پنبه استفاده کنید. پنبه یا گاز را در آب فرو کنید و به آرامی روی چشم خود  از داخل به گوشه بیرون بکشید. از شستن چشم با آب، پاک کردن داخل آن  و یا وارد کردن هرگونه فشار به چشم خودداری کنید. به یاد داشته باشید که قبل از تمیز کردن چشم باید دستان خود را بشویید. پرسنل مرکز چشم پزشکی دکتر نادری می توانند در مورد نحوه تمیز نگه داشتن چشم در زمان بهبودی بیشتر شما را راهنمایی کنند.
برای کسب اطلاعات کاملتر و مشاوره برای مناسب ترین و جدیدترین روش عمل جراحی آب مروارید و اصلاح مشکلات همراه مثل پیرچشمی و آستیگماتیسم می توانید با مرکز چشم پزشکی دکتر نادری تماس بگیرید.
 

 

جراحیهای چشم